w ramach projektu pn. „Olsztyński Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej”
realizowanego w programie Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur 2021-2027
Priorytet 9 Włączenie i integracja EFS+
Działanie 9.2 Ekonomia Społeczna
Runda konkursowa nr 1/2024
Termin naboru wniosków
15.03.2024 r. – 03.04.2024 r. w godz. od 8.00 do 15.00
Podmioty uprawnione do udziału w konkursie
1. Istniejące przedsiębiorstwa społeczne (PS), które uzyskały status PS w drodze decyzji administracyjnej wydanej przez wojewodę, właściwego ze względu na siedzibę podmiotu,
2. Podmioty ekonomii społecznej (PES) przekształcające się w przedsiębiorstwa społeczne,
3. Grupy inicjatywne (GI) dążące do utworzenia przedsiębiorstwa społecznego.
Podmioty uprawnione do udziału w konkursie posiadają siedzibę na terenie subregionu olsztyńskiego obejmującego powiaty: olsztyński, bartoszycki, mrągowski, lidzbarski oraz Miasto Olsztyn.
Warunkiem udziału w konkursie jest ukończenie ścieżki
szkoleniowo-doradczej, o której mowa w Regulaminie Świadczenia Usług Olsztyńskiego Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej.
Zakres wsparcia
Wsparcie finansowe jest udzielane w formie stawek jednostkowych na tworzenie nowych miejsc pracy dla osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, o których mowa w art. 2 pkt 6 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o ekonomii społecznej.
Stawka jednostkowa na utworzenie miejsca pracy w przedsiębiorstwie społecznym wynosi 31 229 zł.
Stawka jednostkowa na utrzymanie miejsca pracy w przedsiębiorstwie społecznym wynosi:
32 400 zł – w przypadku utrzymania miejsca pracy na pełen etat przez 12 miesięcy,
24 300 zł – w przypadku utrzymania miejsca pracy na ¾ etatu przez 12 miesięcy,
16 200 zł – w przypadku utrzymania miejsca pracy na ½ etatu przez 12 miesięcy.
Wymagane dokumenty
Dokumenty |
Istniejące PS |
Nowopowstające PS (GI) oraz PES przekształcające się w PS |
|
1. |
Potwierdzenie ukończenia ścieżki szkoleniowo-doradczej wraz opinią pracownika OOWES (kopia dokumentu poświadczona za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną do reprezentowania podmiotu) |
Tak |
Tak |
2. |
Wniosek o udzielenie wsparcia finansowego wraz z biznesplanem (proszę pobrać odpowiednią wersję wniosku) |
Tak |
Tak |
3. |
Harmonogram rzeczowo-finansowy wraz z planem inwestycyjnym oraz sytuacją ekonomiczno-finansową (proszę pobrać odpowiednią wersję dokumentu) |
Tak |
Tak |
4. |
Oświadczenie o wysokości otrzymanej pomocy de minimis [POBIERZ] |
Tak |
Tak – jedynie w przypadku PES przekształcające się w PS |
5. |
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis [POBIERZ] |
Tak |
Tak – jedynie w przypadku PES przekształcające się w PS |
6. |
Oświadczenie o braku podwójnego finansowania [POBIERZ] |
Tak |
Tak |
7. |
Sprawozdanie finansowe za ostatni zamknięty rok obrotowy (kopia dokumentu poświadczona za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną do reprezentowania podmiotu) |
Tak |
Nie |
8. |
W przypadku ubiegania się o dofinansowanie na remont lokalu wymagane są również: – akt własności, umowa najmu lub przedwstępna umowa najmu lokalu na okres nie krótszy niż 3 lata od daty złożenia wniosku, kosztorys remontu |
Tak (jeśli dotyczy) |
Tak (jeśli dotyczy) |
9. |
Wymagane prawem certyfikaty, koncesje, zezwolenia jeśli planowana działalność ich wymaga |
Tak (jeśli dotyczy) |
Tak (jeśli dotyczy) — jedynie w przypadku PES przekształcające się w PS |
Miejsce i tryb składania wniosków
I sposób:
Wersja papierowa z dołączoną wersją elektroniczną
Wniosek wraz załącznikami należy złożyć w formie papierowej z własnoręcznymi podpisami osób upoważnionych do reprezentacji.
Dokumenty konkursowe składać można od poniedziałku do piątku, w godzinach od 08:00 do 15:00 bezpośrednio lub za pośrednictwem poczty na adres:
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Spółdzielczości i Przedsiębiorczości Lokalnej WAMA-COOP
ul. Mickiewicza 21/23 (pok. 207)
10-508 Olsztyn
O terminie złożenia wniosku decyduje data wpływu na ww. adres.
Do wersji papierowej wymaganych dokumentów należy dołączyć elektroniczną wersję następujących dokumentów zapisanych w formacie Microsoft Word/Excel:
– wniosek o udzielenie wsparcia finansowego wraz z biznesplanem,
– harmonogram rzeczowo-finansowy wraz z planem inwestycyjnym oraz sytuacją ekonomiczno-finansową, oraz skan sprawozdania finansowe za ostatni zamknięty rok obrotowy (jeśli dotyczy).
Wersję elektroniczną ww. plików można dostarczyć na nośniku danych takim jak CD, pendrive lub przesłać drogą elektroniczną na adres e-mail: biznesplany@wamacoop.pl w terminie składania wniosków określonym w niniejszej informacji o naborze.
II sposób:
Wersja PDF z podpisem elektronicznym
Wnioskodawca może przesłać wszystkie wymagane dokumenty w formacie PDF, podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji za pomocą profilu zaufanego. Do zestawu podpisanych elektronicznie dokumentów dołączyć należy następujące pliki w formacie Microsoft Word/Excel:
– wniosek o udzielenie wsparcia finansowego wraz z biznesplanem,
– harmonogram rzeczowo-finansowy wraz z planem inwestycyjnym oraz sytuacją ekonomiczno-finansową.
Tak przygotowane dokumenty należy przesłać na adres e-mail biznesplany@wamacoop.pl
w terminie składania wniosków określonym w niniejszej informacji o naborze.
Dokumenty, które wpłyną po terminie wskazanym do składania wniosków nie będą rozpatrywane.
Zasady udzielania wsparcia finansowego określone zostały w Regulaminie Funduszu Przedsiębiorczości Społecznej
Kontakt w sprawie konkursu
Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Olsztynie
Fundusz Przedsiębiorczości Społecznej
ul. Mickiewicza 21/23, 10-508 Olsztyn (pok. 207)
tel. 89 534-31-30
e-mail: biznesplany@wamacoop.pl
Informacje i zgłoszenia do projektu: https://owes.wamacoop.pl/kontakt-i-dojazd/