Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Olsztynie
prowadzony przez Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Spółdzielczości i Przedsiębiorczości Lokalnej WAMA-COOP

ma zaszczyt zaprosić do udziału w

II FORUM PRZEDSIĘBIORCZOŚCI SPOŁECZNEJ

Dialog, współpraca, rozwój

w dniach 21-22 listopada 2019 r.
Willa Pallas, ul. Żołnierska 4, 11-041 Olsztyn

Celem forum jest integracja działających w regionie woj. warmińsko-mazurskiego podmiotów ekonomii społecznej oraz przedsiębiorstw społecznych, określenie możliwości współpracy tych podmiotów oraz analiza wspólnych korzyści biznesowych i społecznych, a także prezentacja dobrych praktyk w zakresie przedsiębiorczości społecznej. Proponowane warsztaty mają na celu wzmocnienie umiejętności w zakresie budowania partnerstw, poszerzenia wiedzy w obszarze skutecznego marketingu i efektywnego zarządzania przedsiębiorstwem społecznym. Podczas forum przedstawione zostaną również możliwości rozwoju przedsiębiorczości społecznej w najbliższych latach. Zajęcia poprowadzą praktycy i doświadczeni trenerzy.

Będzie to również okazja do promocji swojego podmiotu wśród uczestników forum. Każdy uczestnik będzie miał możliwość zabrania głosu, wymiany ulotek informacyjnych lub wizytówek, które prosimy zabrać ze sobą.

Udział w forum jest bezpłatny. Organizatorzy zapewniają wyżywienie oraz nocleg dla dojeżdżających

Serdecznie zapraszamy!

Formularz zgłoszeniowy należy przesłać do dnia 15.11.2019 r. Decyduje kolejność zgłoszeń.

Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc prosimy o zgłoszenie maksymalnie dwóch osób z jednego podmiotu.
Informacje i zgłoszenia: OWES w Olsztynie, ul. Mickiewicza 21/23, 10-508 Olsztyn, Biuro B, m.szulgo@wamacoop.pl, tel. 89 534 31 30
Zachęcamy do śledzenia wydarzenia na facebook’u:https://pl-pl.facebook.com/events/2444976942457666/

 

PROGRAM
II FORUM PRZEDSIĘBIORCZOŚCI SPOŁECZNEJ
Dialog, współpraca, rozwój
21-22.11.2019 r.
Villa Pallas, Olsztyn

Dzień 1 

09.30 – 10.00        Rejestracja uczestników, powitalna kawa
10.00 – 10.15        Otwarcie forum
10.15 – 11.00        Nowe perspektywy wspierania rozwoju przedsiębiorczości społecznej
Michał Opieczyński – Dyrektor Departamentu Europejskiego Funduszu Społecznego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko- Mazurskiego 
11.00 – 11.45        Dobre przykłady działalności PES (wystąpienia przedstawicieli podmiotów)
11.45 – 12.00        Przerwa kawowa
12.00 – 13.15        Jak wzmocnić działanie poprzez sieciowanie? Po co współpracować? Czym w praktyce jest sieciowanie? Jak budować skuteczne partnerstwo?
Paulina Ograbisz – Prezeska zarządu WSS PANATO, założycielka ogólnopolskiego konsorcjum produkcyjnego PANATO Bag, ekspertka w zakresie marketingu i sprzedaży
13.15 – 14.00         Obiad
14.00 – 15.30        Warsztaty z budowania partnerstw/sieciowania Przegląd dobrych praktyk i praktyczny warsztat w zakresie tworzenia narzędzi: strategia marki, polityka cenowa, procesy produkcyjne
i logistyka, umowa ramowa współpracy. Paulina Ograbisz
15.30 – 15.45        Przerwa kawowa
15.45 – 17.00        Warsztaty z budowania partnerstw/sieciowania c.d.
17.00                      Dyskusja, podsumowanie pierwszego dnia forum

Dzień 2

09.00 – 09.30        Rejestracja uczestników, powitalna kawa
09.30 – 09.45        Wstęp
09.45 – 11.45        Informacja informacji nie równa – na co zwrócić uwagę pisząc/mówiąc do ludzi w Internecie.
Podstawowe narzędzia komunikacji w marketingu internetowym
Paweł Harajda – twórca/współzałożyciel Olcamp, zajmuje się nowymi technologiami, przez 5 lat był związany z agencją reklamową Netlords
11.45 – 12.00        Przerwa kawowa
12.00 – 13.30        Warsztaty tematyczne i branżowe do wyboru:
I Podejmowanie decyzji i rozwiązywanie problemów.
Zajęcia praktyczne na zasadzie decyzyjnej gry symulacyjnej rozwijającej przedsiębiorczość, odpowiedzialność i decyzyjność uczestników szkolenia. Zasady gry symulacyjnej opracowano mając na uwadze zakres przygotowania uczestników tak, aby mogły to być osoby zarówno posiadające podstawową wiedzę z zakresu zarządzania, jak również osoby z wiedzą i doświadczeniem zawodowym.
Jarosław Mioduszewski – doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, doradca biznesowy, posiada długoletnie doświadczenie w pełnieniu funkcji przewodniczącego i wiceprzewodniczącego rad nadzorczych przedsiębiorstw komunalnych i państwowych
II  Podstawy strategii komunikacji z wykorzystaniem marketingu internetowego – Paweł Harajda
III Efektywne zarządzanie czasem i zadaniami
Czas pracy – znaczenie, możliwe rozwiązania, efektywność
Organizacja pracy własnej – metody, współczesne trendy
Heurystyka i wprowadzanie innowacji – oszczędność kosztów, wzrost jakości
Marian Oliński – doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, doradca biznesowy, uczestnik licznych staży, w ramach, których wprowadzono w przedsiębiorstwach nowatorskie rozwiązania.
13.30 – 14.30        Obiad
14.30 – 15.30        Podsumowanie forum, wnioski, rekomendacje na przyszłość