[et_pb_section bb_built=”1″ admin_label=”section”][et_pb_row admin_label=”row”][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text admin_label=”Tekst” background_layout=”light” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]
Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Olsztynie zaprasza osoby fizyczne, zakładające spółdzielnię socjalną oraz przedstawicieli Podmiotów Ekonomii Społecznej (PES) i Jednostek Samorządu Terytorialnego (JST) na szkolenia, na temat możliwości zatrudniania i podejmowania działań gospodarczych w sektorze Ekonomii Społecznej (ES) oraz zakładania Przedsiębiorstw Społecznych (PS), w tym spółdzielni socjalnych osób prawnych. Szkolenia odbywać się będą w modułach, skierowanych do różnych grup.
MODUŁ I – 25-26.03.2017 r. (16h):
Szkolenie mające na celu podniesienie wiedzy i kompetencji przedstawicieli organizacji pozarządowych oraz jednostek samorządu terytorialnego w obszarze ekonomii społecznej oraz, przygotowujące do podjęcia działalności gospodarczej przez PES lub/i JST, w tym w formie spółdzielni socjalnych osób prawnych.
BLOK TEMATYCZNY I – Podstawy prawne i aspekty organizacyjne PS (8h), w zakresie m.in.:
- podstawy prawne prowadzenia działalności gospodarczej;
- działalność gospodarcza a statutowa podmiotu;
- zmiany statutowe;
- podstawy prawne i organizacyjne tworzenia spółdzielni socjalnych osób prawnych, ze szczególnym uwzględnieniem JST.
BLOK TEMATYCZNY II – Zatrudnianie osób niepełnosprawnych (3h), w zakresie m.in.:
- podstawy prawne;
- wymagania dotyczące utworzenia stanowiska pracy;
- osoba niepełnosprawna w miejscu pracy.
BLOK TEMATYCZNY III – Mapa zasobów i restrukturyzacja działań w organizacji (5h), w zakresie m.in.:
- przegląd zasobów i ograniczeń instytucji/organizacji;
- wypracowanie wstępnych kierunków działania, w oparciu o Regulamin FPS z OWES Olsztyn;
- kierunki oraz założenia zmian/restrukturyzacja;
- układ i zawartość biznesplanu – ogólny zarys.
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row admin_label=”Wiersz”][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text admin_label=”Tekst” background_layout=”light” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]
MODUŁ II – 24-26.03.2017 r. (24h):
Szkolenie mające na celu podniesienie wiedzy i kompetencji przedstawicieli NGO oraz przygotowanie założycieli PES do podjęcia i prowadzenia działalności gospodarczej przez nowotworzony/istniejący podmiot, w tym tworzenie miejsc pracy.
BLOK TEMATYCZNY I – Podstawy prawne i aspekty organizacyjne NGO (8h), w zakresie m.in.:
- podstawy prawne zakładania i prowadzenia PES z działalnością gospodarczą;
- działalność gospodarcza a statutowa podmiotu;
- zmiany statutowe;
- organy PES;
- prawo pracy wraz z prowadzeniem dokumentacji i rejestrów.
BLOK TEMATYCZNY II – Zatrudnianie osób niepełnosprawnych (3h), w zakresie m.in.:
- podstawy prawne;
- wymagania dotyczące utworzenia stanowiska pracy;
- osoba niepełnosprawna w miejscu pracy.
BLOK TEMATYCZNY III – Komunikacja i podział obowiązków w podmiocie (8h), w zakresie m.in.:
- podział obowiązków w grupie założycielskiej;
- możliwości i predyspozycje zawodowe;
- umiejętności liderskie i menadżerskie;
- komunikacja interpersonalna;
- role społeczne a zawodowe.
BLOK TEMATYCZNY IV – Mapa zasobów i restrukturyzacja działań w organizacji (5h), w zakresie m.in.:
- przegląd zasobów i ograniczeń organizacji;
- wypracowanie wstępnych kierunków działania, w oparciu o Regulamin FPS z OWES Olsztyn;
- kierunki oraz założenia zmian;
- układ i zawartość biznesplanu – ogólny zarys.
MODUŁ III – 15-16.03.2017 r. oraz 20-21.03.2017 r. (32h) – cykl I
MODUŁ III – 27.03.2017 r., 29.03.2017 r. oraz 03-04.04.2017 r. (32h) – cykl II:
Szkolenie mające na celu przygotowanie założycieli spółdzielni socjalnych w odpowiednią wiedzę i kompetencje do podjęcia i prowadzenia działalności gospodarczej w sektorze ES.
BLOK TEMATYCZNY I – Podstawy prawne i organizacyjne spółdzielni socjalnej (12h), w zakresie m.in.:
- podstawy prawne zakładania i prowadzenia spółdzielni socjalnych;
- organy podmiotu;
- statut podmiotu;
- prawo pracy wraz z prowadzeniem dokumentacji i rejestrów;
- lustracja spółdzielni socjalnej;
- likwidacja spółdzielni socjalnej – ogólny zarys.
BLOK TEMATYCZNY II – Zatrudnianie osób niepełnosprawnych (3h), w zakresie m.in.:
- podstawy prawne;
- wymagania dotyczące utworzenia stanowiska pracy;
- osoba niepełnosprawna w miejscu pracy.
BLOK TEMATYCZNY III – Komunikacja i podział obowiązków (12h), w zakresie m.in.:
- podział obowiązków w grupie założycielskiej;
- możliwości i predyspozycje zawodowe;
- umiejętności liderskie i menadżerskie;
- komunikacja interpersonalna;
- role społeczne a zawodowe;
- rozwiązywanie konfliktów.
BLOK TEMATYCZNY IV – Marketing i mapa zasobów potrzeb (5h), w zakresie m.in.:
- działania marketingowe w spółdzielni socjalnej;
- przegląd zasobów i ograniczeń;
- wypracowanie wstępnych kierunków działania, w oparciu o Regulamin FPS z OWES Olsztyn;
- układ i zawartość biznesplanu – ogólny zarys.
MODUŁ IV cykl I – 10-11.03.2017 r. oraz 18-19.03.2017 r. (32h) i MODUŁ IV cykl II – 01-02.04.2017 r. oraz 08-09.04.2017 r. :
Szkolenie specjalistyczne, wspierające założycieli spółdzielni socjalnych oraz przedstawicieli PES w opracowaniu biznesplanu dla planowanej działalności gospodarczej oraz tworzenia nowych miejsc pracy w podmiotach już istniejących, w oparciu o Regulamin przyznawania środków dotacyjnych z FPS z OWES Olsztyn.
BLOK TEMATYCZNY I – BIZNESPLAN – PODSTAWOWE ZAGADNIENIA (16h), w zakresie m.in.:
- układ i zawartość biznesplanu;
- wybór przedmiotu prowadzonej działalności;
- nakłady inwestycyjne na uruchomienie i prowadzenie działalności gospodarczej;
- plan sprzedaży i marketingu.
BLOK TEMATYCZNY II – ANALIZA PLANOWANEGO PRZEDSIĘWZIĘCIA GOSPODARCZEGO (16h), w zakresie m.in.:
- analiza finansowa i wrażliwości przedsięwzięcia gospodarczego;
- opracowanie rachunków wyników dla planowanej działalności gospodarczej.
Miejsce szkolenia:
1. MODUŁ I, II oraz IV – Centrum Konferencyjno-Wypoczynkowe KORMORAN w Mierkach, Kołatek 2,
11-015 Olsztynek. Zapewniamy nocleg i wyżywienie dla wszystkich uczestników szkolenia.
2. MODUŁ III – Hotel HP Park w Olsztynie, al. Warszawska 19, 10-701 Olsztyn. Zapewniamy wyżywienie dla wszystkich uczestników szkolenia.
Forma przyjmowania zgłoszeń:
Wypełniony formularz zgłoszeniowy proszę odesłać do 9 marca 2017 r. na adres e-mail: k.giedrys@wamacoop.pl
Kontakt do organizatora:
ul. Mickiewicza 21/23, lok. 305, 10-508 Olsztyn
telefon: 89 533-84-05, 89 526-43-66
e-mail: k.giedrys@wamacoop.pl
Ilość miejsc jest ograniczona.
Potwierdzenie udziału w spotkaniu zostanie przekazane telefoniczne lub przesłane e-mailem na podany w formularzu adres, na co najmniej 3 dni przed rozpoczęciem szkolenia. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do odwołania lub zmiany terminu szkolenia.
Szkolenie jest organizowane przez Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Spółdzielczości i Przedsiębiorczości Lokalnej WAMA-COOP w Olsztynie w ramach projektu „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Olsztynie” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w oparciu o Regionalny Program Operacyjny Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020.
[/et_pb_text][et_pb_text admin_label=”Tekst” background_layout=”light” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]
[learn_more caption=”Zaproszenie i zgłoszenie do pobrania” state=”open”]
[google-drive-embed url=”https://drive.google.com/drive/folders/0B3TQmYo8ZWqrZ1R6VXdDdU1jbUE” title=”Dokumenty do pobrania” icon=”https://ssl.gstatic.com/docs/doclist/images/icon_11_collection_list_1.png” newwindow=”yes” style=”normal”]
[/learn_more]
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]