w ramach projektu pn. „Olsztyński Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej”
realizowanego w programie Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur 2021-2027
Priorytet 9 Włączenie i integracja EFS+
Działanie 9.2 Ekonomia Społeczna
Runda konkursowa nr 4
Termin naboru wniosków
06.03.2025-21.03.2025
Podmioty uprawnione do udziału w konkursie
1. Istniejące przedsiębiorstwa społeczne (PS), które uzyskały status PS w drodze decyzji administracyjnej wydanej przez wojewodę, właściwego ze względu na siedzibę podmiotu,
2. Podmioty ekonomii społecznej (PES) przekształcające się w przedsiębiorstwa społeczne (PS),
3. Grupy inicjatywne (GI) dążące do utworzenia przedsiębiorstwa społecznego.
Podmioty uprawnione do udziału w konkursie posiadają siedzibę na terenie subregionu olsztyńskiego obejmującego powiaty: bartoszycki, kętrzyński, mrągowski, lidzbarski, olsztyński oraz Miasto Olsztyn.
Warunkiem udziału w konkursie jest ukończenie ścieżki szkoleniowo-doradczej, o której mowa
w Regulaminie Świadczenia Usług Olsztyńskiego Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej.
Zakres wsparcia
Wsparcie finansowe jest udzielane w formie stawek jednostkowych na tworzenie nowych miejsc pracy dla osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, o których mowa w art. 2 pkt 6 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o ekonomii społecznej.
Stawka jednostkowa na utworzenie miejsca pracy w przedsiębiorstwie społecznym wynosi 35 212,00 zł.
Stawka jednostkowa na utrzymanie miejsca pracy w przedsiębiorstwie społecznym wynosi:
38 178 zł – w przypadku utrzymania miejsca pracy na pełen etat przez 12 miesięcy,
28 634 zł – w przypadku utrzymania miejsca pracy na ¾ etatu przez 12 miesięcy,
19 089 zł – w przypadku utrzymania miejsca pracy na ½ etatu przez 12 miesięcy.
Wymagane dokumenty
Dokumenty |
Istniejące PS oraz PES przekształcające się w PS |
Nowopowstające PES (GI) |
|
1. |
Potwierdzenie ukończenia ścieżki szkoleniowo-doradczej |
Tak |
Tak |
2. |
Wniosek o udzielenie wsparcia finansowego wraz z biznesplanem |
Tak |
Tak |
3. |
Harmonogram rzeczowo-finansowy wraz z planem inwestycyjnym oraz sytuacją ekonomiczno-finansową |
Tak |
Tak |
4. |
Oświadczenie o wysokości pomocy de minimis otrzymanej przez przedsiębiorcę w okresie ostatnich 3 lat [POBIERZ] |
Tak |
Nie |
5. |
Formularz informacji wymaganych przy ubieganiu się o pomoc de minimis [POBIERZ_pdf] lub [POBIERZ_xls] |
Tak |
Nie |
6. |
Oświadczenie o braku podwójnego finansowania [POBIERZ_Zał_7] |
Tak |
Nie |
7. |
Sprawozdanie finansowe za ostatni rok obrotowy |
Tak |
Nie |
8. |
W przypadku ubiegania się o dofinansowanie na remont lokalu wymagane są również: |
Tak (jeśli dotyczy) |
Tak (jeśli dotyczy) |
9. |
Wymagane prawem certyfikaty, uprawnienia, koncesje, zezwolenia jeśli planowana działalność ich wymaga |
Tak (jeśli dotyczy) |
Tak (jeśli dotyczy) |
10. |
Inne dokumenty |
Tak (jeśli dotyczy) |
Tak (jeśli dotyczy) |
Miejsce i tryb składania wniosków
I sposób:
Wersja papierowa z dołączoną wersją elektroniczną wybranych plików
Wniosek wraz załącznikami należy złożyć w formie papierowej z własnoręcznymi podpisami osób upoważnionych do reprezentacji. Dokumenty konkursowe składać można od poniedziałku do piątku, w godzinach od 07:30 do 15:30 bezpośrednio lub za pośrednictwem poczty na adres:
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Spółdzielczości i Przedsiębiorczości Lokalnej WAMA-COOP
ul. Mickiewicza 21/23 (pok. 207),
10-508 Olsztyn.
O terminie złożenia wniosku decyduje data wpływu na ww. adres.
Do wersji papierowej wymaganych dokumentów należy dołączyć elektroniczną wersję następujących dokumentów zapisanych w formacie Microsoft Word/Excel:
– wniosek o udzielenie wsparcia finansowego wraz z biznesplanem,
– harmonogram rzeczowo-finansowy wraz z planem inwestycyjnym oraz sytuacją ekonomiczno-finansową,
oraz:
– skan sprawozdania finansowego za ostatni zamknięty rok obrotowy -jeśli dotyczy,
– skany dokumentów dodatkowych (poz. 10 tabeli) – jeśli dotyczy.
Wersję elektroniczną ww. plików można dostarczyć na nośniku danych takim jak CD, pendrive lub przesłać drogą elektroniczną na adres e-mail biznesplany@wamacoop.pl w terminie
składania wniosków określonym w niniejszej informacji o naborze.
II sposób:
Wersja PDF z podpisem elektronicznym
Wnioskodawca może przesłać wszystkie wymagane dokumenty w formacie PDF, podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji za pomocą profilu zaufanego.
Do zestawu podpisanych elektronicznie dokumentów dołączyć należy następujące pliki w formacie Microsoft Word/Excel:
– wniosek o udzielenie wsparcia finansowego wraz z biznesplanem,
– harmonogram rzeczowo-finansowy wraz z planem inwestycyjnym oraz sytuacją ekonomiczno-finansową oraz skany dokumentów dodatkowych (poz. 10 tabeli) – jeśli dotyczy.
Tak przygotowane dokumenty należy przesłać na adres e-mail biznesplany@wamacoop.pl w terminie składania wniosków określonym w niniejszej informacji o naborze.
Dokumenty, które wpłyną po terminie wskazanym do składania wniosków nie będą rozpatrywane.
Zasady udzielania wsparcia finansowego określone zostały w Regulaminie Funduszu Przedsiębiorczości Społecznej
Kolejna runda konkursowa planowana jest w czerwcu 2025.
Kontakt w sprawie konkursu
Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Olsztynie
Fundusz Przedsiębiorczości Społecznej
ul. Mickiewicza 21/23, 10-508 Olsztyn (pok. 207)
tel. 89 534-31-30
e-mail: s.jasiak@wamacoop.pl