w ramach projektu pn. „Olsztyński Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej”
realizowanego w programie Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur 2021-2027
Priorytet 9 Włączenie i integracja EFS+
Działanie 9.2 Ekonomia Społeczna
Runda konkursowa nr 2/2024
Termin naboru wniosków
14.06.2024 r. – 28.06.2024 r. w godz. od 8.00 do 15.00
Podmioty uprawnione do udziału w konkursie
1. Istniejące przedsiębiorstwa społeczne (PS), które uzyskały status PS w drodze decyzji administracyjnej wydanej przez wojewodę, właściwego ze względu na siedzibę podmiotu,
2. Podmioty ekonomii społecznej (PES) przekształcające się w przedsiębiorstwa społeczne (PS),
3. Grupy inicjatywne (GI) dążące do utworzenia przedsiębiorstwa społecznego.
Podmioty uprawnione do udziału w konkursie posiadają siedzibę na terenie subregionu olsztyńskiego obejmującego powiaty: olsztyński, bartoszycki, kętrzyński, mrągowski, lidzbarski oraz Miasto Olsztyn.
Warunkiem udziału w konkursie jest ukończenie ścieżki szkoleniowo-doradczej, o której mowa w Regulaminie Świadczenia Usług Olsztyńskiego Ośrodka
Wsparcia Ekonomii Społecznej.
Zakres wsparcia
Wsparcie finansowe jest udzielane w formie stawek jednostkowych na tworzenie nowych miejsc pracy dla osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, o których mowa w art. 2 pkt 6 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o ekonomii społecznej.
Stawka jednostkowa na utworzenie miejsca pracy w przedsiębiorstwie społecznym wynosi 35 212,00 zł.
Stawka jednostkowa na utrzymanie miejsca pracy w przedsiębiorstwie społecznym wynosi:
38 178 zł – w przypadku utrzymania miejsca pracy na pełen etat przez 12 miesięcy,
28 634 zł – w przypadku utrzymania miejsca pracy na ¾ etatu przez 12 miesięcy,
19 089 zł – w przypadku utrzymania miejsca pracy na ½ etatu przez 12 miesięcy.
Wymagane dokumenty
|
Dokumenty |
Istniejące PS (podmioty posiadające status PS nadany przez |
Nowopowstające PS (GI) oraz PES przekształcające się w PS |
1. |
Potwierdzenie ukończenia ścieżki szkoleniowo-doradczej (kopia |
Tak |
Tak |
2. |
Wniosek o udzielenie wsparcia finansowego wraz z biznesplanem (proszę |
Tak |
Tak |
3. |
Harmonogram rzeczowo-finansowy wraz z planem inwestycyjnym oraz (proszę |
Tak |
Tak |
4. |
Oświadczenie o wysokości pomocy de minimis otrzymanej przez |
Tak |
Tak – jedynie w przypadku PES |
5. |
Formularz informacji wymaganych przy ubieganiu się o pomoc de minimis |
Tak |
Tak – jedynie w przypadku PES |
6. |
Oświadczenie o braku podwójnego finansowania [POBIERZ_Zał_7] |
Tak |
Tak |
7. |
Sprawozdanie finansowe za ostatni zamknięty rok obrotowy (kopia |
Tak |
Tak – jedynie w przypadku PES przekształcające się w PS |
8. |
W przypadku ubiegania się o – akt – dokumentacja zdjęciowa lokalu, w którym planowany jest remont, – kosztorys remontu. |
Tak (jeśli dotyczy) |
Tak (jeśli dotyczy) |
9. |
Wymagane prawem certyfikaty, koncesje, zezwolenia jeśli planowana |
Tak (jeśli dotyczy) |
Tak (jeśli dotyczy) –jedynie w przypadku PES przekształcające |
Miejsce i tryb składania wniosków
I sposób:
Wersja papierowa z dołączoną wersją elektroniczną
Wniosek wraz załącznikami należy złożyć w formie papierowej z własnoręcznymi podpisami osób upoważnionych do reprezentacji. Dokumenty konkursowe składać można od poniedziałku do piątku, w godzinach od 08:00 do 15:00 bezpośrednio lub za pośrednictwem poczty na adres:
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Spółdzielczości i Przedsiębiorczości Lokalnej WAMA-COOP
ul. Mickiewicza 21/23 (pok. 207),
10-508 Olsztyn.
O terminie złożenia wniosku decyduje data wpływu na ww. adres.
Do wersji papierowej wymaganych dokumentów należy dołączyć elektroniczną wersję następujących dokumentów zapisanych w formacie Microsoft Word/Excel:
– wniosek o udzielenie wsparcia finansowego wraz z biznesplanem,
– harmonogram rzeczowo-finansowy wraz z planem inwestycyjnym oraz sytuacją ekonomiczno-finansową, oraz skan sprawozdania finansowe za ostatni zamknięty rok obrotowy (jeśli dotyczy).
Wersję elektroniczną ww. plików można dostarczyć na nośniku danych takim jak CD, pendrive lub przesłać drogą elektroniczną na adres e-mail biznesplany@wamacoop.pl w terminie
składania wniosków określonym w niniejszej informacji o naborze.
II sposób:
Wersja PDF z podpisem elektronicznym
Wnioskodawca może przesłać wszystkie wymagane dokumenty w formacie PDF, podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji za pomocą profilu zaufanego.
Do zestawu podpisanych elektronicznie dokumentów dołączyć należy następujące pliki w formacie Microsoft Word/Excel:
– wniosek o udzielenie wsparcia finansowego wraz z biznesplanem,
– harmonogram rzeczowo-finansowy wraz z planem inwestycyjnym oraz sytuacją ekonomiczno-finansową.
Tak przygotowane dokumenty należy przesłać na adres e-mail biznesplany@wamacoop.pl w terminie składania wniosków określonym w niniejszej informacji o naborze.
Dokumenty, które wpłyną po terminie wskazanym do składania wniosków nie będą rozpatrywane.
Zasady udzielania wsparcia finansowego określone zostały w Regulaminie Funduszu Przedsiębiorczości Społecznej
Kontakt w sprawie konkursu
Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Olsztynie
Fundusz Przedsiębiorczości Społecznej
ul. Mickiewicza 21/23, 10-508 Olsztyn (pok. 207)
tel. 89 534-31-30
e-mail: e.piekarczyk@wamacoop.pl,