Nabór wniosków o przyznanie przedłużonego
wsparcia pomostowego
Informujemy, że od dnia 01.06.2020 r. składać można wnioski o przyznanie
przedłużonego wsparcia pomostowego
w ramach projektu „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Olsztynie” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej oraz budżetu państwa w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020
Nabór dla Rundy 2 konkursu o przyznanie na przyznanie wsparcia finansowego w postaci jednorazowej dotacji inwestycyjnej
Nabór ma charakter ciągły i odbywa się zgodnie z Regulaminem przyznawania środków finansowych w ramach projektu „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Olsztynie”.
- Od 5 miesiąca od dnia podpisania Umowy o przyznanie podstawowego wsparcia pomostowego, Przedsiębiorstwo Społeczne (PS) może ubiegać się o wsparcie finansowe na kolejne miesiące działania, jednak nie dłużej niż do końca 12 miesiąca od dnia podpisania Umowy.
- Przedłużone wsparcie pomostowe przyznawane jest jedynie w uzasadnionych przypadkach maksymalnie na kolejne 6 miesięcy funkcjonowania podmiotu w wysokości zależnej od wymiaru etatu, tj.:
a) w przypadku umów zawartych do wysokości ½ etatu włącznie (nie mniej niż ¼ etatu) –
1.000,00 zł/ osobę/ miesiąc;
b) w przypadku umów zawartych powyżej ½ etatu – 1.500,00 zł/ osobę/ miesiąc.
- Koszty kwalifikowane w ramach przedłużonego wsparcia pomostowego:
- koszty ZUS, podatków od wynagrodzeń, innych pochodnych od wynagrodzeń pracowników (Uczestników Projektu);
- ubezpieczenie majątkowe zakupów z dotacji – jeśli Operator zażąda przedstawienia polisy (zgodnie z § 6 pkt 19);
- koszty administracyjne (w tym koszty czynszu lub wynajmu pomieszczeń bezpośrednio związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą);
- koszty eksploatacji pomieszczeń (w tym m.in. opłaty za energię elektryczną, cieplną, gazową i wodę);
- koszty usług pocztowych;
- koszty usług księgowych;
- koszty usług prawnych;
- koszty Internetu;
- koszty materiałów biurowych;
- koszty działań informacyjno-promocyjnych;
- inne niezbędne do funkcjonowania przedsiębiorstwa społecznego.
- Podatek VAT nie jest wydatkiem kwalifikowanym.
- Przyznanie wsparcia jest uzależnione od postępów PS w realizacji założeń Biznesplanu oraz jego kondycji ekonomicznej.
- O przyznanie przedłużonego wsparcia pomostowego może ubiegać się podmiot, który przedłoży Operatorowi prawidłowo sporządzony komplet dokumentów, na który składa się Wniosek o przyznanie przedłużonego wsparcia pomostowego – Załącznik nr 20, wraz z następującymi załącznikami:
- Kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem aktualnych umów dot. zatrudnienia
poszczególnych pracowników PS;
- Aktualnezaświadczenia o niezaleganiu w odprowadzaniu składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne (ZUS) oraz opłacaniu podatków (Urząd Skarbowy);
- Bilans oraz rachunek zysków i strat za ostatnie 5 miesięcy działalności;
- Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis – Załącznik nr 3;
- Oświadczenie dotyczące istniejących przedsiębiorstw społecznych – Załącznik nr 4;
- Inne np. materiały promocyjne (w przypadku gdy PS uzna, że ich załączeniu może być istotne w procesie oceny wniosku).
- Wniosek o przyznanie przedłużonego wsparcia pomostowego należy przygotować w formie papierowej wypełnionej elektronicznie w jednym egzemplarzu. PS składa oryginał wniosku podpisany przez osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu.
- Ocena merytoryczna wniosku o przyznanie Przedłużonego wsparcia pomostowego jest dokonywana według następujących kryteriów:
Lp. | Kryteria oceny | Maksymalna liczba punktów | Minimalna liczba punktów | |
1. | Najważniejsze cele PS na okres 6 miesięcy od momentu uzyskania przedłużonego wsparcia finansowego; | 10 | 6 | |
2. | Stopień realizacji Biznesplanu (przychody, koszty, odchylenia); | 45 | 27 | |
3. | Dotychczasowa działalność PS (efekty, liczba podpisanych umów, liczba kontrahentów, sposób zarządzania) – ocena opiekuna/doradcy biznesowego; | 20 | 12 | |
4. | Płynność finansowa – zaistniałe problemy, podejmowane środki zaradcze, efekty podejmowanych działań; | 20 | 12 | |
5. | Uzasadnienie planowanych wydatków w ramach przedłużonego wsparcia pomostowego; | 5 | 3 | |
RAZEM | 100 | 60 |
- Wniosek wraz z wymaganymi załącznikami należy dostarczyć do Biura Funduszu Przedsiębiorczości Społecznej OWES w Olsztynie lub za pośrednictwem poczty na adres Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Olsztynie, Fundusz Przedsiębiorczości Społecznej,
ul. Mickiewicza 21/23 (parter, wejście B), 10-508 Olsztyn od poniedziałku do piątku,
w godzinach od 09:00 do 15:00.
- Z przedsiębiorstwami, którym przyznane zostanie przedłużone wsparcie pomostowe podpisywana jest Umowa o przyznanie przedłużonego wsparcia pomostowego.
- Wypłata środków finansowych przebiega w następujący sposób:
I transza – w wysokości jednomiesięcznej wypłacana z góry po prawidłowym zawarciu umowy,
II transza – w wysokości dwumiesięcznej wypłacana z góry po zatwierdzeniu zestawienia wydatków poniesionych w ramach I transzy,
III transza – w wysokości trzymiesięcznej, wypłacana z góry po zatwierdzeniu zestawienia wydatków poniesionych w ramach II transzy.
- Zabezpieczeniem realizacji umowy na przedłużone wsparcie pomostowe jest weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową.
Kontakt
Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Olsztynie
Fundusz Przedsiębiorczości Społecznej
ul. Mickiewicza 21/23, 10-508 Olsztyn
tel. 89 534-31-30