[et_pb_section bb_built=”1″][et_pb_row][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text _builder_version=”3.0.63″ background_layout=”light” text_orientation=”left” border_style=”solid”]
ZAPROSZENIE NA BEZPŁATE SZKOLENIA
Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej (OWES) w Olsztynie zaprasza osoby fizyczne, zakładające spółdzielnię socjalną oraz przedstawicieli Podmiotów Ekonomii Społecznej (PES) i Jednostek Samorządu Terytorialnego (JST) na szkolenia, na temat możliwości zatrudniania i podejmowania działań gospodarczych w sektorze Ekonomii Społecznej (ES) oraz zakładania Przedsiębiorstw Społecznych (PS), w tym spółdzielni socjalnych osób prawnych. Szkolenia odbywać się będą w modułach, skierowanych do różnych grup.
MODUŁ II – 29-31.07.2017 r. (24h):
Szkolenie mające na celu przygotowanie założycieli PES oraz podniesienie wiedzy i kompetencji przedstawicieli NGO w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej przez nowotworzony/istniejący podmiot, w tym tworzenie miejsc pracy.
BLOK TEMATYCZNY I – Podstawy prawne i aspekty organizacyjne NGO (8h), w zakresie m.in.:
- podstawy prawne zakładania i prowadzenia PES z działalnością gospodarczą;
- działalność gospodarcza a statutowa podmiotu;
- zmiany statutowe;
- organy PES;
- prawo pracy wraz z prowadzeniem dokumentacji i rejestrów.
Autor programu i prowadzenie – mec. Marta Kawula
BLOK II – Zatrudnianie osób niepełnosprawnych (3h), w zakresie m.in.:
- podstawy prawne;
- wymagania dotyczące utworzenia stanowiska pracy;
- osoba niepełnosprawna w miejscu pracy.
Autor programu i prowadzenie – mec. Marta Kawula
BLOK III – Komunikacja i podział obowiązków w podmiocie (8h), w zakresie m.in.:
- podział obowiązków w grupie założycielskiej;
- możliwości i predyspozycje zawodowe;
- umiejętności liderskie i menadżerskie;
- komunikacja interpersonalna;
- role społeczne a zawodowe.
Autor programu i prowadzenie – dr Izabela Sebastyańska-Targowska
BLOK TEMATYCZNY IV – Mapa zasobów i restrukturyzacja działań w organizacji (5h), w zakresie m.in.:
- przegląd zasobów i ograniczeń organizacji;
- wypracowanie wstępnych kierunków działania, w oparciu o Regulamin FPS z OWES Olsztyn;
- kierunki oraz założenia zmian;
- układ i zawartość biznesplanu – ogólny zarys.
Autor programu i prowadzenie – Emil Słodownik
MODUŁ III – 27.07.2017, 28.07.2017, 31.07.2017, 01.08.2017 (32h) (moduł szkoleniowy obejmuje wszystkie dni):
Szkolenie mające na celu przygotowanie założycieli oraz pracowników spółdzielni socjalnych w odpowiednią wiedzę i kompetencje do prowadzenia działalności gospodarczej i zatrudnienia w sektorze ES.
BLOK TEMATYCZNY I – Podstawy prawne i organizacyjne spółdzielni socjalnej (12h), w zakresie m.in.:
- podstawy prawne zakładania i prowadzenia spółdzielni socjalnych;
- organy podmiotu;
- statut podmiotu;
- prawo pracy wraz z prowadzeniem dokumentacji i rejestrów;
- lustracja spółdzielni socjalnej;
- likwidacja spółdzielni socjalnej – ogólny zarys.
Autor programu i prowadzenie – mec. Marta Kawula
BLOK TEMATYCZNY II – Zatrudnianie osób niepełnosprawnych (3h), w zakresie m.in.:
- podstawy prawne;
- wymagania dotyczące utworzenia stanowiska pracy;
- osoba niepełnosprawna w miejscu pracy.
Autor programu i prowadzenie – mec. Marta Kawula
BLOK TEMATYCZNY III – Komunikacja i podział obowiązków (12h), w zakresie m.in.:
- podział obowiązków w grupie założycielskiej;
- możliwości i predyspozycje zawodowe;
- umiejętności liderskie i menadżerskie;
- komunikacja interpersonalna;
- role społeczne a zawodowe;
- rozwiązywanie konfliktów.
Autor programu i prowadzenie – dr Izabela Sebastyańska-Targowska
BLOK TEMATYCZNY IV – Marketing i mapa zasobów potrzeb (5h), w zakresie m.in.:
- działania marketingowe w spółdzielni socjalnej;
- przegląd zasobów i ograniczeń;
- wypracowanie wstępnych kierunków działania, w oparciu o Regulamin FPS z OWES Olsztyn;
- układ i zawartość biznesplanu – ogólny zarys.
Autor programu i prowadzenie – Emil Słodownik
MODUŁ IV – 05-06.08.2017 r. oraz 12-13.08.2017 r. (32h) (moduł szkoleniowy obejmuje wszystkie dni):
Szkolenie specjalistyczne, wspierające założycieli spółdzielni socjalnych oraz przedstawicieli PES i PS w opracowaniu biznesplanu dla planowanej działalności gospodarczej oraz tworzenia nowych miejsc pracy w podmiotach już istniejących, w oparciu o Regulamin przyznawania środków dotacyjnych z FPS z OWES Olsztyn.
BLOK TEMATYCZNY I – BIZNESPLAN – PODSTAWOWE ZAGADNIENIA (16h), w zakresie m.in.:
- układ i zawartość biznesplanu;
- wybór przedmiotu prowadzonej działalności;
- nakłady inwestycyjne na uruchomienie i prowadzenie działalności gospodarczej;
- plan sprzedaży i marketingu.
Autor programu i prowadzenie – dr Marian Oliński
BLOK TEMATYCZNY II – ANALIZA PLANOWANEGO PRZEDSIĘWZIĘCIA GOSPODARCZEGO (16h), w zakresie m.in.:
- analiza finansowa i wrażliwości przedsięwzięcia gospodarczego;
- opracowanie rachunków wyników dla planowanej działalności gospodarczej.
Autor programu i prowadzenie – dr Marian Oliński
Miejsce szkolenia:
- MODUŁ II oraz IV – Centrum Konferencyjno-Wypoczynkowe KORMORAN w Mierkach, Kołatek 2,
11-015 Olsztynek. Zapewniamy nocleg i wyżywienie dla wszystkich uczestników szkolenia.
- MODUŁ III – Hotel HP Park w Olsztynie, al. Warszawska 19, 10-701 Olsztyn. Zapewniamy wyżywienie dla wszystkich uczestników szkolenia.
Forma przyjmowania zgłoszeń:
Wypełniony formularz zgłoszeniowy proszę odesłać do 21 lipca 2017 r. na adres e-mail: k.giedrys@wamacoop.pl
Kontakt do organizatora:
- Mickiewicza 21/23, lok. 305, 10-508 Olsztyn
telefon: 89 526-43-66, 89 533-84-05
e-mail: k.giedrys@wamacoop.pl
Ilość miejsc jest ograniczona.
Potwierdzenie udziału w spotkaniu zostanie przekazane telefoniczne lub przesłane e-mailem na podany w formularzu adres, na co najmniej 3 dni przed rozpoczęciem szkolenia. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do odwołania lub zmiany terminu szkolenia.
Szkolenie jest organizowane przez Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Spółdzielczości i Przedsiębiorczości Lokalnej WAMA-COOP w Olsztynie w ramach projektu „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Olsztynie” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w oparciu o Regionalny Program Operacyjny Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020.
Więcej o projekcie: www.owes.com.pl
CHARAKTERYSTYKA TRENERÓW / TRENEREK
dr IZABELA SEBASTYAŃSKA-TARGOWSKA
Specjalizacja: psychologia: biznesu, zarządzania, medycyny, społeczna, ogólna, terapeuta sztuki neurolingwistycznego programowania
mec. MARTA KAWULA
Specjalizacja: prawo pracy, prawo spółdzielcze, prawo cywilne, prawo rodzinne, prawo upadłościowe i restrukturyzacyjne
dr MARIAN OLIŃSKI
Specjalizacja: zarządzanie przedsiębiorstwem, w szczególności sektorem MMŚP, wspieranie przedsiębiorczości, modele biznesu
EMIL SŁODOWNIK
Specjalizacja: zagadnienia z zakresu ES, rozwój PES/PS oraz pozyskiwanie funduszy na prowadzenie działalności w III sektorze, tworzenie dokumentacji strategicznej (strategie rozwoju, programy rewitalizacji, plany gospodarki niskoemisyjnej itp.)
[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”3.0.63″ background_layout=”light” text_orientation=”left” border_style=”solid”]
[learn_more caption=”Zaproszenie i zgłoszenie do pobrania” state=”open”]
[google-drive-embed url=”https://drive.google.com/open?id=0B_-s-x03CN_UTzNXMTczMlJ6ZlE” title=”Zaproszenie” icon=”https://drive-thirdparty.googleusercontent.com/16/type/application/vnd.google-apps.folder+48+shared” newwindow=”yes” style=”normal”][google-drive-embed url=”https://drive.google.com/open?id=0B_-s-x03CN_UYmRKWWpJVlNXZDA” title=”Zgłoszenie na szkolenia” icon=”https://drive-thirdparty.googleusercontent.com/16/type/application/vnd.google-apps.folder+48+shared” newwindow=”yes” style=”normal”]
[/learn_more]
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]