Szkolenia z zakresu możliwości zatrudniania i podejmowania działań gospodarczych w sektorze Ekonomii Społecznej oraz zakładania Przedsiębiorstw Społecznych

[et_pb_section bb_built=”1″ admin_label=”section”][et_pb_row admin_label=”row”][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text admin_label=”Tekst” background_layout=”light” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Olsztynie zaprasza osoby fizyczne, zakładające spółdzielnię socjalną oraz przedstawicieli Podmiotów Ekonomii Społecznej (PES) i Jednostek Samorządu Terytorialnego (JST) na szkolenia, na temat możliwości zatrudniania i podejmowania działań gospodarczych w sektorze Ekonomii Społecznej (ES) oraz zakładania Przedsiębiorstw Społecznych (PS), w tym spółdzielni socjalnych osób prawnych. Szkolenia odbywać się będą w modułach, skierowanych do różnych grup.

MODUŁ I – 25-26.03.2017 r. (16h):
Szkolenie mające na celu podniesienie wiedzy i kompetencji przedstawicieli organizacji pozarządowych oraz jednostek samorządu terytorialnego w obszarze ekonomii społecznej oraz, przygotowujące do podjęcia działalności gospodarczej przez PES lub/i JST, w tym w formie spółdzielni socjalnych osób prawnych.

BLOK TEMATYCZNY I – Podstawy prawne i aspekty organizacyjne PS (8h), w zakresie m.in.:

  • podstawy prawne prowadzenia działalności gospodarczej;
  • działalność gospodarcza a statutowa podmiotu;
  • zmiany statutowe;
  • podstawy prawne i organizacyjne tworzenia spółdzielni socjalnych osób prawnych, ze szczególnym uwzględnieniem JST.

BLOK TEMATYCZNY II – Zatrudnianie osób niepełnosprawnych (3h), w zakresie m.in.:

  • podstawy prawne;
  • wymagania dotyczące utworzenia stanowiska pracy;
  • osoba niepełnosprawna w miejscu pracy.

BLOK TEMATYCZNY III – Mapa zasobów i restrukturyzacja działań w organizacji (5h), w zakresie m.in.:

  • przegląd zasobów i ograniczeń instytucji/organizacji;
  • wypracowanie wstępnych kierunków działania, w oparciu o Regulamin FPS z OWES Olsztyn;
  • kierunki oraz założenia zmian/restrukturyzacja;
  • układ i zawartość biznesplanu – ogólny zarys.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row admin_label=”Wiersz”][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text admin_label=”Tekst” background_layout=”light” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

MODUŁ II – 24-26.03.2017 r. (24h):
Szkolenie mające na celu podniesienie wiedzy i kompetencji przedstawicieli NGO oraz przygotowanie założycieli PES do podjęcia i prowadzenia działalności gospodarczej przez nowotworzony/istniejący podmiot, w tym tworzenie miejsc pracy.

BLOK TEMATYCZNY I – Podstawy prawne i aspekty organizacyjne NGO (8h), w zakresie m.in.:

  • podstawy prawne zakładania i prowadzenia PES z działalnością gospodarczą;
  • działalność gospodarcza a statutowa podmiotu;
  • zmiany statutowe;
  • organy PES;
  • prawo pracy wraz z prowadzeniem dokumentacji i rejestrów.

BLOK TEMATYCZNY II – Zatrudnianie osób niepełnosprawnych (3h), w zakresie m.in.:

  • podstawy prawne;
  • wymagania dotyczące utworzenia stanowiska pracy;
  • osoba niepełnosprawna w miejscu pracy.

BLOK TEMATYCZNY III – Komunikacja i podział obowiązków w podmiocie (8h), w zakresie m.in.:

  • podział obowiązków w grupie założycielskiej;
  • możliwości i predyspozycje zawodowe;
  • umiejętności liderskie i menadżerskie;
  • komunikacja interpersonalna;
  • role społeczne a zawodowe.

BLOK TEMATYCZNY IV – Mapa zasobów i restrukturyzacja działań w organizacji (5h), w zakresie m.in.:

  • przegląd zasobów i ograniczeń organizacji;
  • wypracowanie wstępnych kierunków działania, w oparciu o Regulamin FPS z OWES Olsztyn;
  • kierunki oraz założenia zmian;
  • układ i zawartość biznesplanu – ogólny zarys.

MODUŁ III – 15-16.03.2017 r. oraz 20-21.03.2017 r. (32h) – cykl I
MODUŁ III – 27.03.2017 r., 29.03.2017 r. oraz 03-04.04.2017 r. (32h) – cykl II:

Szkolenie mające na celu przygotowanie założycieli spółdzielni socjalnych w odpowiednią wiedzę i kompetencje do podjęcia i prowadzenia działalności gospodarczej w sektorze ES.

BLOK TEMATYCZNY I – Podstawy prawne i organizacyjne spółdzielni socjalnej (12h), w zakresie m.in.:

  • podstawy prawne zakładania i prowadzenia spółdzielni socjalnych;
  • organy podmiotu;
  • statut podmiotu;
  • prawo pracy wraz z prowadzeniem dokumentacji i rejestrów;
  • lustracja spółdzielni socjalnej;
  • likwidacja spółdzielni socjalnej – ogólny zarys.

BLOK TEMATYCZNY II – Zatrudnianie osób niepełnosprawnych (3h), w zakresie m.in.:

  • podstawy prawne;
  • wymagania dotyczące utworzenia stanowiska pracy;
  • osoba niepełnosprawna w miejscu pracy.

BLOK TEMATYCZNY III – Komunikacja i podział obowiązków (12h), w zakresie m.in.:

  • podział obowiązków w grupie założycielskiej;
  • możliwości i predyspozycje zawodowe;
  • umiejętności liderskie i menadżerskie;
  • komunikacja interpersonalna;
  • role społeczne a zawodowe;
  • rozwiązywanie konfliktów.

BLOK TEMATYCZNY IV – Marketing i mapa zasobów potrzeb (5h), w zakresie m.in.:

  • działania marketingowe w spółdzielni socjalnej;
  • przegląd zasobów i ograniczeń;
  • wypracowanie wstępnych kierunków działania, w oparciu o Regulamin FPS z OWES Olsztyn;
  • układ i zawartość biznesplanu – ogólny zarys.

MODUŁ IV cykl I – 10-11.03.2017 r. oraz 18-19.03.2017 r. (32h) i MODUŁ IV cykl II – 01-02.04.2017 r. oraz 08-09.04.2017 r. :
Szkolenie specjalistyczne, wspierające założycieli spółdzielni socjalnych oraz przedstawicieli PES w opracowaniu biznesplanu dla planowanej działalności gospodarczej oraz tworzenia nowych miejsc pracy w podmiotach już istniejących, w oparciu o Regulamin przyznawania środków dotacyjnych z FPS z OWES Olsztyn.

BLOK TEMATYCZNY I – BIZNESPLAN – PODSTAWOWE ZAGADNIENIA (16h), w zakresie m.in.:

  • układ i zawartość biznesplanu;
  • wybór przedmiotu prowadzonej działalności;
  • nakłady inwestycyjne na uruchomienie i prowadzenie działalności gospodarczej;
  • plan sprzedaży i marketingu.

BLOK TEMATYCZNY II – ANALIZA PLANOWANEGO PRZEDSIĘWZIĘCIA GOSPODARCZEGO (16h), w zakresie m.in.:

  • analiza finansowa i wrażliwości przedsięwzięcia gospodarczego;
  • opracowanie rachunków wyników dla planowanej działalności gospodarczej.

Miejsce szkolenia:
1. MODUŁ I, II oraz IV – Centrum Konferencyjno-Wypoczynkowe KORMORAN w Mierkach, Kołatek 2,
11-015 Olsztynek. Zapewniamy nocleg i wyżywienie dla wszystkich uczestników szkolenia.
2. MODUŁ III – Hotel HP Park w Olsztynie, al. Warszawska 19, 10-701 Olsztyn. Zapewniamy wyżywienie dla wszystkich uczestników szkolenia.

Forma przyjmowania zgłoszeń:
Wypełniony formularz zgłoszeniowy proszę odesłać do 9 marca 2017 r. na adres e-mail: k.giedrys@wamacoop.pl

Kontakt do organizatora:
ul. Mickiewicza 21/23, lok. 305, 10-508 Olsztyn
telefon: 89 533-84-05, 89 526-43-66
e-mail: k.giedrys@wamacoop.pl

Ilość miejsc jest ograniczona.

Potwierdzenie udziału w spotkaniu zostanie przekazane telefoniczne lub przesłane e-mailem na podany w formularzu adres, na co najmniej 3 dni przed rozpoczęciem szkolenia. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do odwołania lub zmiany terminu szkolenia.

Szkolenie jest organizowane przez Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Spółdzielczości i Przedsiębiorczości Lokalnej WAMA-COOP w Olsztynie w ramach projektu „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Olsztynie” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w oparciu o Regionalny Program Operacyjny Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020.

[/et_pb_text][et_pb_text admin_label=”Tekst” background_layout=”light” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

[learn_more caption=”Zaproszenie i zgłoszenie do pobrania” state=”open”]
[google-drive-embed url=”https://drive.google.com/drive/folders/0B3TQmYo8ZWqrZ1R6VXdDdU1jbUE” title=”Dokumenty do pobrania” icon=”https://ssl.gstatic.com/docs/doclist/images/icon_11_collection_list_1.png” newwindow=”yes” style=”normal”]
[/learn_more]

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]